En unik mix av liv och död, byråkrati, humor, tårar, bildning och skratt.

Jag gillar saker på hjul är en hybrid av satir, berättande och improvisation. Den tar avstamp i dygnet då min dotter Doris nästan dog som ettåring – ett dygn som delade livet i ett före och efter. Därifrån vindlar föreställningen vidare in i livet som följde: amputationer, hjälpmedelscentraler, Västtrafik, stirrande blickar och absurda intyg.
En överlevnadsshow som växlar mellan det drabbande och det brutala, där allt är sant och med ett perfekt avslut där Doris sjunger!

Publiken säger

“Detta är en unik teaterupplevelse! Skratt och gråt i en enda stor och vacker röra… Frida Sundström är faktiskt genialisk.”
“Mycket bra, underhållande och tänkvärt. Många skratt!”
"Jag både skrattade och grät! Jag kommer aldrig att se på gatsten på samma sätt igen."
“Tack för ett njutbart, livsbejakande, underhållande, roligt, vackert och intelligent stycke konst. Ger hopp om livet och människan.”
“Skulle kunna se den om och om igen, bli lika berörd och skratta lika mycket.”
“Tack och bravo! Det var helt magiskt!”